Het Indiase Mahindra heeft het doek gehaald van de nieuwe Thar, de tweede generatie. Die heeft de looks van een Jeep Wrangler die op de verkeerde temperatuur gewassen is.
Dat is niet helemaal verwonderlijk, want in 2010 volgde de Mahindra Thar de Major op en die was eigenlijk gewoon een aangepaste versie van de Jeep CJ-3B uit... 1953. Maar vandaag hebben ze dus opnieuw een model in India dat niet ver af staat van de huidige Wrangler. Of toch op esthetisch vlak. Mahindra bezit namelijk de rechten op de Jeep Wrangler die geproduceerd werd tussen 1996 en 2006.
De Thar wordt uitgerust met twee motoropties; de 2.0 benzinemotor met 150 pk of de 2.2 dieselmotor, die 130 pk meekrijgt. Beide versies zijn uit te rusten met een manuele of automatische zesversnellingsbak.
Het zijn niet alleen de looks die hem als een 4X4 in de markt zetten. Hij kàn ook wel wat. De Thar heeft een een vierwielaandrijving met low ratio versnelling en heeft vanwege zijn ontwerp scherpe aan- en afrijhoeken. Hij kan ook doorheen 60 centimeter diepe plassen waden zonder je natte voeten te bezorgen.
twee deuren, zes plaatsen
De Mahindra Thar is er enkel als tweedeursversie. Toch biedt hij plaats tot zes inzittenden, waarbij de achterste twee plaatsen dan tegen de rijrichting in geplaatst kunnen worden. Hoe ze die twee extra stoelen in die kleine ruimte wringen, maken ze echter niet duidelijk.
In het dashboard vind je een 7 inch touchscreen dat voorzien is op Apple CarPlay en Android Auto. Op het scherm kan je ook een digitaal kompas zien, de rolhoeken en een aanduiding van de stand van de wielen. Het scherm is ook bestand tegen regen, zodat men het ook kan gebruiken als men een softtop Thar gekocht heeft.
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 7 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 12 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden