De Franse rakkers bij Renault hebben besloten de Kadjar een lichte bijpuntsessie te geven. Met nieuwe motoren, opgefriste technologie en subtiel aangepaste looks moet de compacte crossover weer enkele jaartjes verder kunnen.
Een Nissan Qashqai in een Franse verpakking, dat is de Renault Kadjar. Al zijn de verschillen danig aanwezig. De facelift van de Kadjar moet die verschillen nog wat extra in de verf zitten. Onderhuids rolt hij nog steeds op dezelfde fundamenten, daarbovenop worden een hoop nieuwe componenten gezet. Denk bijvoorbeeld maar aan de nieuwe 1.3 turbobenzine die samen met Mercedes werd ontwikkeld.
Waardoor de Kadjar dus ook aan de 1.3 TCe mag. Beschikbaar met 140 en 160 pk waarbij die laatste kan gehangen worden aan een automatische transmissie. Ook op dieselvlak komt er een update (om WLTP-proof te zijn). Die update zorgt voor extra vermogen (115 pk vs 110 pk) in de 1.5 liter grote Blue dCi 115 én een adblue-tank onder de schulp van de Kadjar.
Zoek de verschillen
Frisse motoren dus, waardoor de Kadjar ook een fris uiterlijk moet krijgen. Dat is er... maar goed verstopt. Leg je een foto van de oude naast de facelift, dan merk je een aangepaste voorbumper waarbij de mistlichten een andere plaats krijgen en ook achteraan zou er plaats zijn voor een nieuw lichtsignatuur. Nee, wereldschokkend is het niet, verre van.
Gelukkig kan het interieur meer overtuigen. Daar mag het oubollige infotainmentsysteem eindelijk de vuilbak in en is er tegenwoordig (optioneel) plaats voor een 7-duims aanraakscherm dat een stuk mooier in het dashboard past. Met die update besloot Renault meteen ook het instrumentenbord voor de airco een frisse look te geven. Net zoals het ontwerp van de deurpanelen en de stoelen.
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 4 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 9 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden