Suzuki had al langer een Swift Sport in de coulissen klaarstaan maar wachtte op de IAA in Frankfurt om hem officieel voor te stellen aan het publiek. Trek die pretschuif maar al open!
Geen gigantische vermogensupdate in de nieuwe Swift Sport. Wel een downsizing zonder verlies van vermogen. Want waar de vorige generatie nog de atmosferische 1.6 met 136 pk voerde, daar heeft de nieuwe nu een 1.4 BoosterJet met 140 pk en 230 Nm onder de kap.
Daarmee bewijst Suzuki dat je geen honderden pk's in bedwang moet kunnen houden om een plezierig karretje op de weg te zetten. Bij ons wordt het vermogen via een manuele zesbak overgebracht op de voorwielen, in Japan is er ook een zestrapsautomaat beschikbaar.
Wat het nog wat plezieriger maakt, is de melding dat de wagen nu 970 kg weegt, 80 kilogram minder dan de vorige Swift Sport.
De foto's van de Swift Sport waren eerder al vrijgegeven. Daarop kon je een banaangeel exemplaar zien dat 1.5 cm lager ligt. Het model is ook 5 cm langer vanwege de sportieve bumpers. Verder krijgt hij dubbele uitlaateindes en 17 inch wielen. Het interieur is dan weer afgewerkt met rode stiksels.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden