De derde generatie Picanto moet wat uit de anonimiteit van vroeger rollen. Daar zorgt niet enkel een optioneel sportieve GT-Line voor, onderhuids mag er ook wat pit zitten, zo'n 100 pikante pepers om exact te zijn.
Hoewel de derde generatie Picanto geen geheim meer is, bleef Kia vaag over het motorenaanbod. Tot nu, want het Zuid-Koreaanse merk heeft wat meer info losgelaten naar aanloop van het autosalon van Genève. Onder de kap geen diesels (het zou niet passen in het kleine A-segment), wel meerder benzines.
Zo is de instapbenzine een 1-liter blok met 66 pk. Ideaal voor rond de kerktoren dus. Daarboven positioneert zich een 1.2 viercilinder benzine met 83 pk. Een blok dat zelfs in de grotere Rio een degelijke indruk naliet. De fun zit 'm echter in de top, want daar prijkt de gezamenlijk door Hyundai en Kia ontwikkelde 1-liter driecilinder met turbo. Die 1.0 T-GDI doet het in de Picanto met 100 pk en 172 Nm. Genoeg om pikant uit de hoek te komen.
Toch op vlak van hernemingen en bochtenwerk lijkt ons. Want de sprinttijd naar de honderd van zo'n tien seconden is natuurlijk niet om naar huis te schrijven. Tegen de zomer alvast bij je dealer, de Picanto. Leveringen voor de meest potente versie starten evenwel pas in het najaar.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden