Met de winter op komst rust Jaguar haar XE uit met vierwielaandrijving, al zal je wel tot de lente van volgend jaar moeten wachten om hem op je oprit te parkeren.
Vanaf dag één werd de XE ontwikkeld met vierwielaandrijving in het achterhoofd. Dat AWD-systeem vindt nu zijn weg naar de kleinste Jaguar. Het systeem wordt beschikbaar op de 2.0d met 180 pk en de 340 pk sterke S-variant. De kans is echter reëel dat onze contreien enkel die eerstgenoemde diesel met AWD-krijgen.
Het systeem zelf, dat behoudt de achterwielaangedreven dynamiek en stuurt enkel kracht naar de voorwielen wanneer dat nodig is. 'Intelligent Driveline Dynamics' noemt Jaguar dat met knappe woorden. Een XE met AWD snelt naar de honderd in 7,9 seconden en heeft een normverbruik van 4,7l/100 km. Dat is 0,1 seconde trager en een halve liter minder zuinig dan de achterwielaangedreven XE met 2-liter diesel. De meerprijs bedraagt 2.600 euro waardoor je vanaf 41.040 euro een AWD XE op je oprit hebt staan.
Recente reacties
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Wel het artikel lezen, of op zijn minst de context er bij geven. "Zo erg is gsm'en in de auto - als...
Door this 11 uur geleden
Column: Je gsm vastpakken achter het stuur; misdadig of niet helemaal?
Ben ik voor uniformiteit qua straffen? Ja absoluut. 2 weken je rijbewijs kwijt in Limburg en Oost-...
Door John 11 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Mijn anti-spam,internet filter vind die website maar fishy ..... ik kan er dus niet naartoe
Door Jan 14 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Daartegenover staat dat je capaciteitstarief de hoogte in gaat. Opladen van de wagen met de...
Door Maarten 16 uur geleden