In onze contreien kan je hem al een tijdje niet meer kopen, de CR-Z. Straf eigenlijk, want het is zowat de eerste (en enige?) hybride-coupé op de markt. In Japan en Amerika, bolt hij wel verder, waardoor Honda hem een update gaf.
We hebben op de redactie altijd een boontje gehad voor de CR-Z. Waarom ook niet, want de sportief ogende coupé had een groene inborst dankzij een hybride-opstelling. Echter ontbreekt het de Japanner wat aan punch... en aan Europese verkopen. In Japan en de VS loopt het blijkbaar niet zo miserabel, waardoor de CR-Z een facelift krijgt om de komende jaren te trotseren.
Die facelift pakt uit met sportiever bumperwerk rondom met - valse - diffuser voor & achter en een spoilertje achterop. Het laat hem net dat tikkeltje stoerder ogen in de omgang. Binnenin kan je opteren voor een nieuwe navigatie en werd er wat gefoefeld aan gebruikte materialen en vormen. Krachtbron van dienst is nog steeds de 1.5-viercilinder die geholpen wordt door een elektromotor en batterijenset. Goed voor een - ietwat teleurstellende - 130 pk en 190 Nm. Al krijg je wel een manuele zesbak.
Missen jullie de Honda CR-Z?
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden