De nieuwe turbo-Ferrari die vandaag wordt voorgesteld, krijgt niet dezelfde benaming als de 458 Italia. De 488 GTB is dan ook de overtreffende trap van dit Italiaanse pk-monster.
Als Ferrari op turbomotoren overstapt, doet het dat ineens goed. Daarom krijgt deze 488 GTB een dubbele turbo gemonteerd. Daardoor kan Ferrari een 3.902 cc grote motor plaatsen in plaats van de 4,5 liter grote motorisatie van de 458. De benaming klopt dan wat minder maar dat zal Ferrari worst wezen. Ferrari haalt 670 pk (bij 8.000 rpm) uit het blok, gekoppeld aan 760 Nm.
De wagen weegt 1.370 kg en in 3 seconden ben je van 0 naar 100 km/u. 0-200 km/u doe je in 8,3 seconden, ongeveer even snel als een leasediesel van 0 naar 100 rijdt dus. Ferrari laat weten dat de CO2-uitstoot op 260 g/km ligt.
meest aerodynamische ooit
De verwijzing naar de 308 GTB zit niet alleen in de naam, de luchthappers die je op dit aangepaste uiterlijk terugvindt doen dat ook. Verder pakte Ferrari het dashboard ook aan, zodat het nu wat minder druk oogt.
De 488 GTB krijgt ook wet technische snufjes, zo is er het Side Slip Angle Control en wordt een beweegbare achterspoiler geplaatst. Ferrari heeft het over het model met de beste aerodynamica in de geschiedenis van het Italiaanse merk. Hij zou de helft meer downforce genereren dan de 458.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden