Audi heeft bevestigd dat de nieuwe generatie van de R8 zijn opwachting maakt op het autosalon van Genève in maart. Opvallend daarbij is dat het merk met de vier ringen ook een elektrische variant voorziet onder de e-tron benaming.
Het was maar een kwestie van tijd voor Audi zou bevestigen dat de 2e generatie R8 naar Genève ging komen. Iedereen ging er namelijk toch van uit. Het nieuws rond Audi's sportiefste rakker is echter nog schaars. Al moet je eens met toegeknepen ogen naar de Lamborghini Huracan kijken om te weten wat er allemaal onder de carrosserie van de Duitser zal zitten. Een handbak zou daardoor - spijtig genoeg - niet meer tot de mogelijkheden horen. Bij Audi vinden ze namelijk dat je stukken sneller bent met een automaat met dubbele koppeling.
500 km ver met de R8 e-tron
Naast de R8 komt er ook een elektrische variant. Dat wist Australische media lost te peuteren. Die zou gebruikt worden als een technisch proefmodel voor andere modellen binnen Audi en een range hebben van zo'n 500 km. Dat er in Genève een productiemodel, dan wel een concept zal staan zullen we in maart pas weten te zeggen.
Afbeelding is een heerlijke render van Marco van Overbeeke
Recente reacties
Officieel: BMW 3 Reeks krijgt flink groter plug-inhybride rijbereik na update (2024)
* no comment * ;-) Buiten dan: no way dat je uit de huidge 12kWh accu al 60km range haalt, eerder...
Door moodystarfish 3 uur geleden
Stop de persen: Alfa Romeo gaat nummerplaten vanaf nu in het midden plaatsen
Alhoewel ik de neuzen van Alfa's altijd wel kon pruimen, stoorde ik mij toch ook wel iedere keer...
Door John 3 uur geleden
Officieel: BMW 3 Reeks krijgt flink groter plug-inhybride rijbereik na update (2024)
Doet mij opeens weer denken aan die discussie die we hier eens gehad hebben over plugin hybrides:...
Door John 3 uur geleden
Eerste test: Citroën C3 en ë-C3 - de eerste betaalbare en multi-inzetbare EV? (2024)
23.300 euro is geen geld voor een A segmentertje dat even geleden nog pakweg 11000 euro koste
Door R 10 uur geleden