Infiniti doet nog altijd hard haar best om een plaatsje te veroveren op de Europese markt. Na de hybride variant en de 2.2 dieselmotor leveren ze de Q50 ook met 2.0 turbomotor. Die mag je buitenrijden als je minimaal 38.050 euro achterlaat bij je dealer.
De 2.0t is beschikbaar vanaf het "Premium"-uitrustingsniveau van de Q50. Daar kost hij dus bovenstaand bedrag, wil je een "Sport", dan betaal je 42.580 euro. De nieuwe 2.0 turbomotorisatie is eigenlijk geleend bij Mercedes - net als de 2.2d - en brengt 211 pk en 350 Nm voor. Daarmee verstookt hij volgens Infiniti 6,3 l/100 km (6,5l voor de Sport) en stoot hij 146 g/km CO2 uit (151 g voor de Sport). Hij wordt standaard geleverd met automatische versnellingsbak met zeven versnellingen.
De "Sport"-versie biedt de koper adaptieve besturing. Ook LED-koplampen en een Welcome Pack met elektrische verstelling voor de voorste zetels en de stuurkolom worden daarin vervat.
Recente reacties
Mazda CX-60 (2024) diesel of PHEV: de ultieme Sahara-test
Ook eigenaar ve CX-60 phev, en zo te lezen wordt de aanstaande trip naar Turkije wel spannend hoe...
Door Ruzi 9 uur geleden
Rijtest: BYD Han 88 kWh - Kijk goed, Mercedes (2023)
Wat de meeste testverslagen vergeten te vermelden is dat je, door die gimmicks aan de achterzetels...
Door JAN VBK 1 dag geleden
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 2 dagen geleden
Test: Peugeot E-2008 Facelift (2024)
als je dit stuk omgebouwde ice wagen aan die prijs koopt zit er echt wel heel veel vijzen los in...
Door kevin 2 dagen geleden