Jaguar is tegenwoordig top of the bill als het gaat om aluminium onderdelen voor auto's. De Britten willen de kloof echter snel kleiner laten worden door andere constructeurs inkijk te geven in hun productiemethoden.
Dat doen ze niet zonder de nodige zekerheden in te bouwen. Natuurlijk zijn de productieprocessen gepatenteerd en zal een ander merk ze niet zomaar van Jaguar kunnen inpikken. De productie van de aluminium onderdelen brengt echter een hoge kost met zich mee, terwijl Jaguar eerder een kleine speler is in de autowereld. Door andere constructeurs te laten zien wat hen bezighoudt hoopt Jaguar dat die concurrenten overtuigd worden van hun methode en overstappen op dezelfde bouwwijze als Jaguar. Door meer te standaardiseren op productievlak, wordt de productie goedkoper.
alle beetjes helpen
Het gaat niet per se om de productie van volledige structuren, vooral bij het gebruik van kleinere onderdelen kan volgens Jaguar een hoop bespaard worden. Zo gebruiken de constructeurs tegenwoordig nog steeds verschillende soorten popnagels, robots en lijm. Bij Jaguar alleen al zou het om 353 miljoen popnagels per jaar gaan.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 2 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 6 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 6 uur geleden