Opel past een truukje toe dat vele merken hen al voordeden op de crossovers van deze wereld; ze gaan een tweewielaangedreven variant van een vierwielaangedreven model bouwen. De Country Tourer-versie van de Insignia is de gelukkige, hij is er voortaan ook met aandrijving op de voorwielen.
Want veel klanten willen zich onderscheiden van de massa maar niet iedereen heeft die vierwielaandrijving nodig. Daarom laat Opel de vierwielaandrijving weg, zodat de Insignia Country Tourer een gunstiger verbruik krijgt. Opel durft te stellen dat de 2.0 CDTI nu slechts 4,5 l/100 km verbruikt. De CO2-uitstoot bedraagt daarbij 119 g/km. De beschermplaten onderaan, zwarte wielkastafwerking en dubbele uitlaat blijven behouden.
prijsvoordeel
Nog een voordeel van de voorwielaangedreven variant is dat Opel een lager bedrag kan vragen voor de auto en hij dus voor de klant nog wat aantrekkelijker wordt. In België vraagt Opel minimaal 34.100 euro voor de voorwielaangedreven Insignia Country Tourer, 3.200 euro minder dan wt ze voor de vierwielaangedreven versie willen. Hij is beschikbaar met de 1.6 ECOTEC SIDI Turbo (170 pk) of met de 2.0 CDTI (163 pk).
Recente reacties
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Prima gerekend van Renault. Buiten de Citroen ë-C3, zijn er nog niet vele andere auto's die zo...
Door John 7 uur geleden
Elektrische Renault 5 E-Tech geprijsd: houdt de belofte van 25.000 euro stand? (2024)
Goed om te weten dat het kan. 25k blijft jammer genoeg nog steeds heel veel geld, maar het is toch...
Door this 11 uur geleden
Rijtest: Suzuki Swift BoosterJet (2018)
Deze auto rijdt relaxt maar als ik zin heb ook echt vlot, automaat is heel prettig. En het is een...
Door H. Oosterveld 1 dag geleden
5 redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan op 4 en 5 mei 2024
Zou ik hier een berichtje van kunnen krijgen als het weer is lijkt me leuk.
Door Ans 2 dagen geleden