De DS 5LS is Citroëns eerste berline in de DS-lijn. Niet zonder reden introduceert Citroën hem in China, waar de kopers gek zijn van dit soort modelvormen. Hij moet daar de concurrentie aangaan met de Audi A3 Berline en Mercedes CLA, er wacht hem dus een zware taak.
Met 4,7 meter lengte plaatst Citroën hem dan ook net tussen de C4 en C5 in, al wil men niet dat jet het een berlineversie van die eerste noemt. Met de DS4 of de DS5 heeft deze nieuwe berline echter ook weinig vandoen, want hij neemt heel wat lijnen over van de DS Wild Rubis, hoewel je er ook wat van de Numéro 9 concept in kan herkennen.
hoger gevoel
Wie onder de motorkap kijkt, ziet daar ofwel een THP met 160 pk of eentje met 200 pk, minder vermogen is volgens Citroën niet goed genoeg, want met deze wagen willen ze een hoger segment aanspreken. Dat zie je ook aan de afwerking, met veel chroomaccenten die dat gevoel moeten vergroten. Citroën kiest voor een DS-badge in de grille, want ze willen het DS-merk als zelfstandig merk promoten in China.
Het is dus vooral een wagen voor de Aziatische markten en dan in het bijzonder voor China. Europa krijgt hem voorlopig nog niet bij de dealers, al kan een première op het salon van Genève er wel inzitten.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 2 dagen geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 2 dagen geleden