Volkswagen stelt de Golf GTI officieel voor. 'Dat deden ze toch al op het salon van Parijs?' hoor ik je denken. Welja, maar toen ging het om een concept car.
Maar maak je niet ongerust, de productieversie verschilt weinig van de getoonde Golf GTI Concept uit Parijs. Een 2.0 TSI onder de kap dus, met 220 pk. Dat is 10 pk meer dan de Golf VI GTI en daarmee rijdt hij in 6,5 seconden van 0 naar 100 km/u. 6l/100 km verstook je gemiddeld, al stijgt dat met de optionele DSG-bak tot 6,4l/100 km. De CO2-uitstoot bedraagt daarbij respectievelijk 139 en 148 g/km.
Standaard is je GTI uitgerust met sideskirts en diffusor, gefumeerde LED-achterlichten en LED-nummerbordverlichting. Ook de 17 inch Brooklyn-velgen, rode remklauwen, het sportonderstel en chromé uitlaten zijn van de partij. Binnenin herkennen we de Clark-ruitjesbekleding, de roestvaststalen pedalen en het sportstuur met afgeplatte onderzijde.
Wie wat extra wil, kiest voor het Performance Pack. Al zijn de extra's daarbij wel vrij miniem. De wagen krijgt grotere remmen, een mechanisch sperdifferentieel en 10 pk extra, waardoor de 0-100 km/u in 6,4 seconden wordt afgewerkt. De topsnelheid bedraagt 250 km/u, waar dat bij de basisversie 246 km/u is.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 22 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 23 uur geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden