Meer dan 20 automerken zien geen nut in een showstand op het autosalon van Frankfurt van september dit jaar. Een maand later lijkt hetzelfde verhaal zich nog eens over te doen tijdens de Tokio Motor Show, want ook daar haken steeds meer merken af.
Een grote groep automerken heeft besloten dit jaar niet aanwezig te zijn op het autosalon van Tokio. Daarmee volgen ze een tendens die zich al langer inzet, want steeds minder automerken willen nog geld uitgeven aan salons. Temeer omdat ze tijdens die salons moeten opboksen tegen de concurrentie. Dan heeft een lokaal op poten gezet evenement om een nieuw product voor te stellen veel meer kracht. Een keuze die ook het autosalon van Tokio nu voelt.
Zo heeft BMW, Audi, Volkswagen, Seat, Skoda, Volvo Peugeot, Citroën en DS te kennen gegeven niet aanwezig te zijn op het autosalon. Waardoor vooral de Japanse automerken de spotlight in zullen nemen. Al is er toch wat Europees tegengewicht, want Mercedes trekt wel naar Japan, net zoals Renault, Alpine en Alpina (de Duitse tuner).
Recente reacties
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 5 uur geleden
België krijgt nieuwe Wegcode: dit verandert er in 2025
Ik ben soms voetganger soms fieser soms autobrstuurder. Ik heb ondervonden dat de fietser denken...
Door Zipora 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 1 dag geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 1 dag geleden