Het belangrijkste nieuws op het salon vind je niet bij één of andere exotische sportwagenbouwer. Wel op de stand van Renault in de vorm van de Twingo. Waarom? De motor zit achterin en de aandrijving gebeurt op de achterwielen. Schuifpret in een schoendoos!
Het 84e salon van Genève lijkt wel in het teken te staan van de kleintjes. Waar vorig jaar merken nog zwaar uitpakten met de meest waanzinnige supercars, moet je als merk ditmaal iets onder de 4 meter meenemen om indruk te maken. Winnaar van dat segment is de nieuwe Twingo. Daarom niet meteen door zijn looks, wel door de technologie.
Door de samenwerking met Smart rust de derde generatie van de Twingo op een architectuur met plaats voor een motor achterin en achterwielaandrijving. Meer informatie lees je in ons officieel-artikel.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden