Het Ford Vertrek-concept was de voorbode van een nieuwe crossover bij Ford. Op basis daarvan werd een wagen uitgewerkt die de huidige Kuga moet vervangen. De lijnen lijken wat hetzelfde, op het eerste zicht, toch zit er erg veel verschil tussen de uitgaande en de nieuwe crossover. Zo is de Escape alvast 10 cm langer, een lengte die vooral in de wielbasis tot uiting komt.
In Amerika krijgt hij alvast twee EcoBoost-motoren ter beschikking, de 1.6 en de 2.0. Daarboven komt nog een 2.5-versie, die zuiniger zou zijn dan de vorige generatie. De Escape krijgt ook een 'Active Grille Shutter'-systeem dat voor een verbeterde aerodynamica en een lager verbruik moet zorgen. Verder zien we ook het gebruik van High Tense Steel, waardoor sommige onderdelen sterk en toch erg licht zijn. Ford gebruikt ook soja-gebaseerd schuim vanwege de milieuvriendelijkheid van het materiaal.
Naast de nieuwe versie van het Ford SYNC-systeem voor de multimedia biedt Ford op de Escape ook een hands-free kofferopensysteem aan, waarbij je je voet onder de kofferklep beweegt waarna die open gaat.
De voorstelling van de Escape vindt plaats op de L.A. Motor Show.
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 14 uur geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 16 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 20 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 1 dag geleden