Wie dacht dat tuning en hybride enkel samengaan als in een foute Toyota Prius, heeft het mis. Op basis van de E 220 CDI BlueEfficiency ontwikkelden de tuners een kit die achteraf kan worden gemonteerd. Reeds eerder was er sprake van, nu laten ze zien dat het echt werkt. Men plaatst op elk achterwiel een elektromotor met een vermogen van 50 kW elks (80 kW in sportmodus). Ze zouden een piekkoppel hebben van 1.600 Nm, al wordt dat getemperd door de combinatie met de dieselmotor.
De combinatie van beiden levert namelijk een totaal vermogen van 200 pk op, het koppel bedraagt 450 Nm. Brabus belooft een 0-100 tijd van 7,4 in plaats van 8,7 seconden. Het totale hybridepakket weegt 255 kg. Het wggedrag verandert niet volgens Brabus, dankzij een aanpasbare Bilstein ophanging.
Het systeem is erop voorzien om 120 km pur elektrisch te rijden, het werd ook voorzien om remenergie te recupereren. Opladen gaat dus onderweg, maar ook thuis via de stekker is het mogelijk. Dat duurt wel 6u via het gewone systeem, 30 minuten via een 380V stopcontact.
Recente reacties
Kia EV9 GT komt eraan, krijgt “enorm vermogen” (2024)
Het snelladen is goed voor de rijken en deze met een leasing. Als particulier moet je thuis...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Ik vermoed ook zoiets...
Door Mathieu 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Renault zegt het niet met zoveel woorden, maar daar lijkt het alleszins wel op. Die verbrandings-...
Door Joram 1 dag geleden
Officieel: Renault Symbioz neemt het over van de Mégane… break? (2024)
Nutteloos hoog toch niet, de hoogte komt bijna puur door die batterijen die er onder liggen. Want...
Door this 1 dag geleden