Hetgeen waar al veel over gespeculeerd is geweest wordt nu volop bevestigd : Lexus gaat topless met zijn IS. Met deze cabrio zal Lexus wagens als de 1 reeks cabrio en de A3 cabrio gaan beconcurreren. Ik verwacht dat deze IS 250 C wel eens een sterke speler kan worden in het toch nog vrij nieuwe segment van de kleinere luxecabrio's. De verhouding tussen prijs en uitrusting ligt op een zeer hoog niveau bij Lexus en dat zal een groot voordeel zijn in de concurrentiestrijd tegen de Duitsers die gekend zijn om hun toch wel lijvig te noemen optielijsten.
Waar veel potentiële klanten op zullen afknappen is volgens mij op het feit dat Lexus zijn cabrio enkel met de 2.5l V6 zal aanbieden. Lichtere motoren en diesels zullen nodig zijn om de verkoop op een aanvaardbaar peil te brengen. Ik neem dan ook aan dat Lexus na verloop van tijd ook een diesel onder de motorkap zal steken, zoals bijvoorbeeld ook in de gewone IS het geval is met de 220d.
Officële lancering is voorzien voor volgende zomer, en ik kijk er alvast naar uit!
via autocar
Hetgeen waar al veel over gespeculeerd is geweest wordt nu volop bevestigd : Lexus gaat topless met zijn IS. Met deze cabrio zal Lexus wagens als de 1 reeks cabrio en de A3 cabrio gaan beconcurreren. Ik verwacht dat deze IS 250 C wel eens een sterke speler kan worden in het toch nog vrij nieuwe segment van de kleinere luxecabrio's. De verhouding tussen prijs en uitrusting ligt op een zeer hoog niveau bij Lexus en dat zal een groot voordeel zijn in de concurrentiestrijd tegen de Duitsers die gekend zijn om hun toch wel lijvig te noemen optielijsten.
Waar veel potentiële klanten op zullen afknappen is volgens mij op het feit dat Lexus zijn cabrio enkel met de 2.5l V6 zal aanbieden. Lichtere motoren en diesels zullen nodig zijn om de verkoop op een aanvaardbaar peil te brengen. Ik neem dan ook aan dat Lexus na verloop van tijd ook een diesel onder de motorkap zal steken, zoals bijvoorbeeld ook in de gewone IS het geval is met de 220d.
Officële lancering is voorzien voor volgende zomer, en ik kijk er alvast naar uit!
via autocar
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 8 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 12 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 12 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 13 uur geleden