Toyota introduceert hybridemotor met 443 pk en 790 Nm koppel!

Toyota Tundra i-Force Max

Hybrides voor watjes? Dat zeg je beter niet te luid tegen Toyota! Want het merk van de Prius heeft een maar liefst 443 pk sterke hybridemotor gelanceerd in haar nieuwe generatie Tundra pick-up. Die 3.5 i-Force Max Hybrid moet je evenwel niet meteen in de Europese Corolla gaan verwachten. Al mogen we dromen natuurlijk.

Groot nieuws in pick-upland, want in de VS (de thuismarkt van de pick-up) heeft Toyota het doek gehaald van haar nieuwe generatie Tundra. Die Tundra mag je zien als het Japanse alternatief voor de Dodge Ram en Ford F-150. Die laatste heeft tegenwoordig een volledig elektrische variant, Toyota past dan weer haar hybridekennis toe op de imposante pick-up.

Got power?

Specifiek draait het rond de i-Force Max, een motor die de stevige V8 van de vorige generatie Tundra moet vervangen. Die i-Force Max is 3.5-liter groot, heeft zes cilinders en twee turbo's. Kortom: een 3.5-liter twinturbo V6 op benzine dus. In zijn standaardvorm is die goed voor 395 pk en 650 Nm koppel. Toyota besloot echter ook een i-Force Max Hybrid onder de motorkap van de Tundra te steken. Die versie herbergt een elektromotor tussen de 10-trapsautomaat en ziet daardoor zijn vermogen stijgen naar een pittige 443 pk en 790 Nm koppel. Stel je dat blok even voor onder de motorkap van een Corolla of - we zeggen maar wat - de GR Supra.

Toyota Tundra i-Force Max

Nog even terug naar de Tundra? De uit de kluiten gewassen pick-up mag 5.4 ton trekken, heeft ruwweg de dimensies van Antwerpen-Zuid en zal in de basis rond de 30.000 euro gaan kosten. Lang leve Amerika!

Toyota Tundra i-Force Max

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws