Honda heeft zijn derde generatie HR-V voorgesteld voor de Europese markt. De compacte Japanner gaat voortaan als hybride door het leven en krijgt geheel nieuwe looks.
Ook Honda moet geleidelijk aan steeds meer overschakelen op elektrificatie. De volledig elektrische Honda E is daarbij het boegbeeld, maar ook de CR-V en Jazz staan voortaan onder stroom. Althans, gedeeltelijk, want zij gebruiken een hybride aandrijflijn waarbij de benzinemotor vooral gebruikt wordt om stroom op te wekken voor de elektromotor.
e:HEV
Die technologie heeft Honda ‘e:HEV’ gedoopt, en vindt nu ook zijn weg naar de nieuwe HR-V. Specifiek gaat het over een 1.5 benzine die zowel kan dienen als generator voor de accu, alsook de wielen rechtstreeks kan aandrijven. Daarnaast zijn er ook nog twee kleine elektromotoren aanwezig om gedeeltelijk elektrische te kunnen rijden. Zoals een Prius van Toyota zeg maar. Het systeemvermogen bedraagt alvast 131 pk en 253 Nm bij 4.500 tpm.
De vernieuwde stijl van de derde generatie is volgens Honda dan weer geïnspireerd is door coupés. Al zien wij nog steeds een klassieke vijfdeurs. Het radiatorrooster is prominent aanwezig, de flanken zijn stevig en glad. Binnenin volgt de nieuwe HR-V het dashboarddesign van de Jazz en wil hij comfortabel plaats bieden aan vier volwassenen, met beperktere plaats voor een derde passagier op de achterbank. Ook de ‘Magic Seats’ van de Jazz maken in deze HR-V weer hun opwachting. Eind 2021 verschijnt de HR-V bij de Europese dealers als rivaal voor de Renault Captur en co.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 15 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 19 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 20 uur geleden