Ford maakte vandaag bekend dat ze de portefeuille opentrekken om de fabrieken in Keulen klaar te maken voor EV-productie. Binnen een kleine tien jaar wil het merk enkel nog EV's in hun gamma hebben...
... In Europa, bedoelen ze dan. De Amerikaan naar de EV trekken is nog een grotere uitdaging dan de Europeaan naar de EV brengen. In Amerika zullen de normen tegen 2030 nog niet zo streng als in Europa.
Tegen 2030 moet het gamma personenwagens dus volledig elektrisch zijn, vanaf 2026 wil Ford dat alle wagens minstens emissievrij rijden, als plug-in hybride dan. Ook de bedrijfsvoertuigen ondergaan zulk een evolutie, om tegen 2030 full electric en plug-in hybrid te zijn. Daarvoor rekenen ze niet alleen op hun eigen kunnen maar ook op de alliantie met Volkswagen en op de joint venture Ford Otosan uit Turkije.
Om dat voornemen in de verf te zetten zal Ford 1 miljard dollar investeren in een nieuw productiecentrum voor elektrische voertuigen in Keulen. Daar zal dan de eerste Europese Battery Electric Vehicle (BEV) gebouwd worden. Dat zal gebeuren vanaf 2023.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Ik heb een ev als firmawagen, en eentje prive aangekocht, zou ik dan twee laadpalen moeten...
Door Adriaan 1 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 5 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 6 uur geleden