Als de Seat Ateca onder het mes gaat, dan volgt de Cupra-versie niet veel later...
Vorige week haalde Seat het doek van zijn gefacelifte Ateca. Die kreeg een opgefriste snoet die voortaan aanleunt bij de huisstijl van de Tarraco en Leon, nieuwe lichtblokken en een geüpdatet interieur met nieuwe connectiviteit en rijhulp.
De Cupra Ateca volgt deze week netjes in dat voetspoor. Ook hier zien we dus een hertekende voorkant en nieuwe lichtblokken, en er verschijnen ook enkele nieuwe velgdesigns. Binnenin zijn de sportzetels voortaan standaard, werd het stuur hertekend, en zien we ook hier de opgewaardeerde connectiviteit (met “Hola Hola”-spraakbesturing) en rijhulp.
Mechanisch blijft alles bij het oude. De Cupra Ateca heeft dus nog steeds een 300 pk en 400 Nm sterke 2.0 TSI in het vooronder, gekoppeld aan een DSG7-versnellingsbak. 0-100 km/u duurt nog steeds 4,9 seconden, de topsnelheid ligt nog steeds op 247 km/u.
Recente reacties
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
We leven al in die toekomst hoor, ze zijn daar nu volop mee bezig. De verwachting is dat die dingen...
Door this 1 dag geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Lijkt wel een Hyundai
Door Peter 1 dag geleden
Opinie - Neen, de elektrische auto is niet ten dode opgeschreven (ook niet na de Vlaamse EV premie)
Gelukkig zal er in de toekomst eveneens uitgebreid onderzoek gedaan worden naar synthetische...
Door Luc VH 1 dag geleden
Zo banaal ziet nieuwe Audi A5 Avant zonder opties er uit
Audi had al eerder dit jaar aangekondigd een high end en exclusief merk te worden voor de rijders...
Door Benny Dormaels 1 dag geleden