Een jaar na de facelift van de V-Klasse krijgt ook de utilitaire variant recht op een update. Die heet nog steeds Vito, en krijgt technologische, visuele en motorische updates.
De gefacelifte Vito is vooral herkenbaar aan zijn nieuwe radiatorrooster met drie zwarte lamellen, die optioneel van een chromen afwerking kunnen worden voorzien. Er zijn enkele nieuwe koetswerkkleuren en velgkeuzes, en ook het dashboard binnenin krijgt een gewijzigde afwerking.
Belangrijker is de geüpgradede veiligheidsuitrusting. De Vito krijgt een actieve remhulp en een adaptieve cruisecontrol, al is de veiligheidsuitrusting optioneel nog uitgebreider. In het interieur introduceert Mercedes een digitale achteruitkijkspiegel, waarbij een camera de klassieke centrale spiegel vervangt. Ook het infotainment krijgt een upgrade, met onder meer digitale radio.
De volledig elektrische variant, de eVito Tourer, krijgt de aandrijflijn van de EQV, de elektrische V-Klasse. Klinkt complex, maar het komt erop neer dat de commerciële versie de aandrijflijn van de versie voor gezinnen krijgt. Dat is een batterij van 100 kWh (waarvan 90 kWh bruikbaar) en een elektromotor van 150 kW (204 pk) en 362 Nm. Het rijbereik zou volgens Mercedes op 421 kilometer liggen.
Voor alle achterwielaangedreven Vito’s introduceert Mercedes tot slot de nieuwe, zuinigere en properdere 2.0-dieselmotor die de oude 2.2 komt vervangen. De oude zeventrapsautomaat wordt nu overal vervangen door een nieuwe negentraps. De Vito’s met de nieuwe 2.0 kunnen vanaf oktober ook worden uitgerust met Airmatic-luchtvering.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 12 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden