"Klikvast, ook achterin". En daar zit net het probleem bij verschillende exemplaren van Volkswagen en Seat.
Het Finse Tekniikan Maailma heeft een probleem ontdekt bij de gordelsluiting van de Volkswagen Polo. Als de auto met een hoge snelheid door de bocht gaat met alledrie de achterste gordels gebruikt, kan de gordel links achterin onverwacht losschieten. De middelste sluiting wordt namelijk tegen de linkse geduwd, waardoor die uit zichzelf beslist los te gaan. Hetzelfde probleem duikt op bij de Seat Ibiza en de Arona.
Niet alle wagens van het type Polo, Arona en Ibiza kunnen met het probleem kampen. Het gaat om 219.000 Polo's en 191.000 Seats uit het bouwjaar 2017 of 2018. In België zullen 6.000 VW Polo's worden teruggeroepen naar de dealer, ook 3.000 Seats worden bij de dealer verwacht. De eigenaars van die wagens krijgen binnenkort een brief thuisgestuurd met een uitnodiging om bij de garage langs te gaan. Dan worden de gordels kosteloos voorzien van een vernieuwd gordelslot.
Recente reacties
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Bij de opstart van de digitale meters in Vlaanderen werd al rekening gehouden met eenvoudige...
Door Pieter 3 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
En wat met capaciteitstarief? Het is allemaal zo simpel niet. Ik heb geen vennootschap, ik krijg...
Door this 3 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Mij lijkt het dat de (negatieve) reacties hier vooral komen van mensen die een eigen vennootschap...
Door Bjorn 4 uur geleden
Tweede digitale teller: dé oplossing voor elektrische bedrijfswagens die thuis laden?
Een mooi voorbeeld van: "wij van wc-eend, raden wc-eend aan"
Door Adriaan 4 uur geleden