Naast de Range Rover werd onlangs ook de Range Rover Sport vernieuwd. De kleinere broer van de big Range krijgt ook een kleiner prijsje, al is het nog steeds geen koopje.
Want voor de basisversie leg je op dit moment minimaal 73.200 euro op tafel. Daarvoor krijg je de 3.0 TDV6 HSE, voorzien van 211 pk en 600 Nm. Daarboven komt de HSE Dynamic, die kost 75.300 euro. Wil je wat meer vermogen, dan kies je voor de 3.0 SDV6 met 292 pk en 600 Nm. Die gaat voor minimaal 77.000 euro buiten bij de dealer. Ook hier is een HSE Dynamic beschikbaar, al zien we daarboven nog de Autobiography en Autobiography Dynamic-versies (88.700 euro en 90.800 euro).
Range Rover heeft voor de Range Rover Sport ook een benzinemotor in de aanbieding. Die ziet enkel de HSE Dynamic en Autobiography Dynamic als mogelijkheden en kost je als koper respectievelijk 90.300 of 101.400 euro. Weet dan wel dat je met een 5.0 V8 de weg op gaat, voorzien van 510 pk en 625 Nm, oftewel evenveel als de Jaguar XF-R.
Later, Range Rover heeft het over juni 2014, volgen nog een S- en een SE-uitrustingsniveau bij de diesels, die beginnen op 61.200 of 66.400 euro.
De verschillen in belangrijkste uitrusting tussen de niveaus laten we jezelf uitpluizen in deze twee linkjes (S/SE & HSE) (HSE Dynamic, Autobiography en Autobiography Dynamic)
Recente reacties
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Die “predictieve snelheidsbegrenzer” is geen cruise control maar een adaptief remsysteem. En de...
Door Joram 25 min geleden
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Klanttevredenheid? Wij hebben een DS4. En eerlijk is eerlijk, het is een prachtige auto! Maar qua...
Door Raymond 1 uur geleden
De EV-Gids is hier: gratis, online magazine vol info en tips over elektrisch rijden
Dankjewel!
Door JL 5 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Ik weet niet waarom telkens de theorie naar boven gehaald wordt en niet de juiste info! De Tiguan...
Door Dave Pollock 10 uur geleden