De Lexus LC gaat alweer zes jaar mee, dus hoe hou je zo’n model dan onder de aandacht? Simpel: door hem onlosmakelijk te verbinden met één van de bekendste artiesten van het moment. Schrijf Beyoncé’s glitter-LC daarom echter niet af als een simpele marketingstunt, want hij heeft goede bedoelingen.
Lexus’ bloedmooie LC is inmiddels alweer op de markt sinds 2017, maar toch weten ze hem lekker actueel te houden. Zo fristen de Japanners zopas nog zijn technologie op, maar als het wat meer mag opvallen kan je tegenwoordig kiezen voor een eigenzinnige ‘Hokkaido Edition’. Die steekt het interieur namelijk in een tweekleurig kantje, waarbij je als bestuurder tegen een rood dashboard aankijkt en als bijrijder eerder tegen zwart leer. Vind je dat al gek? Dan moet je deze unieke LC 500 gezien hebben.
Voor het goede doel
Lexus heeft zijn LC namelijk samengesteld zoals Queen Bee zelve hem graag zou zien — of gewoon Beyoncé voor zij die niet tot de zogenaamde Bee Hive behoren. Daarvoor zijn de Japanners op zijn zachtst gezegd wat verder gegaan dan de gewoonlijke optielijst. Zo steekt de coupé niet alleen in een chroomkleurige wrap, maar werd hij ook bezaaid met een heuse Halo van kleine diamantjes. Die doen bijvoorbeeld de spiegelkappen, de koplampbehuizing en de naafkapjes van de velgen glitteren, net als de Lexus-logo’s van deze Irreplacable LC… Want inderdaad: het gaat om een éénmalig exemplaar.
De LC 500 zal Beyoncé vergezellen tijdens haar Renaissance-tournee, maar dat doet de Lexus niet zozeer als haar persoonlijke auto. De auto moet namelijk vooral de samenwerking tussen het merk en Beyoncé’s ‘BeyGOOD’-organisatie benadrukken, die in elke stad in de VS waar de tour neerstrijkt financiële hulp zal bieden aan twee zelfstandigen met een donkere huidskleur. Lexus zal die financiële hulp per betrokkene aanvullen met nog eens 10.000 dollar. Het merk heeft met andere woorden genoeg betaald om deze auto aan All the Single Ladies van de VS te mogen tonen — en we wensen je veel geluk om die oorwurmen nu de rest van de dag uit je hoofd te proberen krijgen.
Recente reacties
Speed-date met Olivier François, CEO van DS Automobiles : “Er is groot nieuws op komst!”
Ik heb een DS7 diesel. Kijk, er wordt steeds vergeleken met Duitsers. Dat mag maar moet dit? Ik heb...
Door Jan Verbanck 3 uur geleden
Test: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI (2024)
Dat hangt er van af wat je wilt, deze versie doet nog altijd minder dan 10 sec naar 100km/u. Wat...
Door this 7 uur geleden
Lichte vracht voor particulieren: hoe zat dat weer? (2024)
Vermoedelijk ga je die sluiting wel op een of andere manier definitief moeten maken. Dus...
Door this 7 uur geleden
Adieu, GTX: Volkswagen trekt stekker uit sportief, elektrisch label
Wie koopt nu ook zo’n GTX als je voor minder geld een meer sportieve concurrent kan kopen, zoals...
Door Edison 20 uur geleden