Porsche is volop bezig met de ontwikkeling van de volgende generatie (en puur elektrische) Macan. Die zal zijn aandrijflijn gaan delen met een elektrische boot. Een samenwerking die voor een ontsnapt plaatje zorgde van de nieuwe Macan. Wat weten we nog over Porsche's nieuwste?
De huidige Macan draaft nog moedig door met zijn 10 jaar op de teller maar vergis je niet; een opvolger trappelt al in de coulissen. Die opvolger dumpt de verbrandingsmotoren volledig en zoekt het 100% elektrisch. Een aandrijflijn die Oostenrijkse bootbouwer Frauscher ook wel ziet zitten voor een elektrische speedboot. Tijdens het aankondigen van een samenwerking tussen Porsche en Frauscher waren beide bedrijven misschien iets te frivool met het tonen van designschetsen.
Boot van een auto!
Frauscher toonde recent namelijk met trots het design van de Frauscher x Porsche 850 Fantom Air elektrische boot. Wat zien we daar echter op de achtergrond? Juist ja, de nieuwe generatie Macan. In vol ornaat! Het is te zeggen, eveneens in schetsvorm. Daar vallen meteen toch wat interessante nieuwtjes te rapen. Kijk maar eens naar de verlengde bips waardoor de Macan eerder coupé-allures krijgt. Een designtrucje dat we wel meer zien op EV's om de stroomlijn te verbeteren.
Andere nieuwigheden? Die zijn schaars. Al benadrukt het persbericht dat de Macan over een potente aandrijflijn onder de kap zal beschikken. Zo zal de Macan rollen op het gloednieuwe PPE-platform dat gebruik maakt van 800 volt. Daardoor zou opladen mogelijk moeten zijn tot 270 kW. Niet onnodig, gezien er wordt gesproken over een batterij van om en bij de 100 kWh.
Net zoals de Frauscher x Porsche 850 Fantom Air zal de nieuwe Porsche Macan volgend jaar onze wegen op rollen. Eentje waar zonder twijfel reikhalzend naar uit wordt gekeken.
Recente reacties
Lucien opent Walhalla voor fietsers in Antwerpen
Oei, per ongeluk naar Fietsfans.be gesurfd.
Door JL 1 dag geleden
Dit is de nieuwe Mazda6! Maar hij is niet voor ons...
mooi.
Door patrick De Meyer 2 dagen geleden
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 2 dagen geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 dagen geleden