W wordt V: Bugatti Chiron-opvolger krijgt V16 achterin, zo klinkt hij

Bugatti V16 Sound

De kogel is door de kerk, de opvolger van de Bugatti Chiron - die we deze zomer voor het eerst te zien zullen krijgen - zal het niet meer doen met de iconische W16. Huil echter niet te lang, rijke der aarde, want in de plaats komt een V16 met elektrische ondersteuning. Ach, zo dragen we allemaal ons steentje bij, niet?

Nieuwe bazen, nieuwe wetten. En nu Mate Rimac - baas van - het voor het zeggen heeft bij Bugatti, wist iedereen dat er veranderingen op til stonden. Het was dan ook bijna een zekerheid dat de W16 op pensioen zou worden gestuurd. Het blok met 8 liter longinhoud en vier turbo's zag dan ook het levenslicht in 2005, toen Facebook amper een ding was. Zijn opvolger laat zich nu voor het eerst horen en belooft nu al magisch te worden.

V16, wie maakt dit nog?

Het is Bugatti zelf die de geruchtenmolen doorbreekt. Door een korte video op sociale mediakanelen te zetten. Daarbij wordt een duidelijk omschrijving gegeven: "In juni verwelkomt het merk uit Molsheim zijn nieuwste evolutie: een nieuw autohoogtepunt met een V16 hybride aandrijflijn als hart. Onvergelijkbaar in elk detail. Niet alleen gemaakt voor het heden, of zelfs voor de toekomst - maar "Pour L'Éternité." Dankjewel, Deepl!

Zoals je in de video hierboven kan horen klinkt het ding een stuk hoogtoeriger dan zijn voorganger. Zonder twijfel komt dit door de elektrische ondersteuning die het gevaarte een stuks sneller toeren laat maken. Geruchten spreken over een rode zone van 9.000 opm en drie elektromotoren die samen met de V16 een systeemvermogen van 1.800 pk los laten op de vier wielen. Al is dat nog niet officieel bevestigd. De hype, die is alleszins real...

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws