Het Britse antwoord op de Duitse hogere middenklasse heeft vandaag haar prijs gekregen. Vanaf 40.350 euro staat een 163 pk sterke XF pure en onversneden op je oprit te blinken. En de rest?
Je hoeft je alvast niet te schamen voor een 'instap' XF. Onder de kap de gloednieuwe Ingenium-diesel. Die telt vier cilinders, twee liter aan inhoud, 163 pk en 380 Nm. Cijfers die het blok toch weet te koppelen aan een normverbruik van 3,9 liter en een CO2-uitstoot van 104 g/km. Ter vergelijking (want dat doen we maar al te graag): een BMW 518d met 150 pk tekent een normverbruik van 4,3 liter op en een CO2 uitstoot van 114 g/km. Al is die iets goedkoper met een vanafprijs van 39.650 euro.
Draaien we het verhaal echter om, dan kan je voor die 4,3 liter en 114 g/km bij Jaguar naar buiten rijden met de 180 pk sterkte variant. Die kost je 42.350 euro.
Benzine tanken
Liever benzine tanken? Dan moet je meteen opteren voor een 240 pk sterke viercilinder. Goed voor een sprintje naar de honderd in 8 seconden maar dan moet je wel genoegen nemen met een normverbruik van 7,5 liter en een CO2-uitstoot van 179 gram. Qua prijs moet je met minstens 47.860 euro van je bankrekening halen, al krijg je standaard een achttraps automaat.
De S-variant met 3-liter V6 kost je 73.260 euro (76.860 voor 4WD). Daarvoor krijg je knappe looks, maar vooral 380 brommende paarden onder de kap. Een Jaguar F-Type met dezelfde motor rijdt de dealer uit voor 78.450 euro. De meest potente diesel, wederom een 3-liter V6, krijg je in de XF vanaf 58.550 euro. In krijg je 300 pk en maar liefst 700 Nm onder de kap.
Zin gekregen om de XF van je dromen te maken? Dan kan je hier configureren. Toon jullie perfecte XF alvast in de comments.
Recente reacties
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Het gevoel te hebben van meer overzicht te hebben? Is dat ook niet zowat de drogreden waarom de...
Door Adriaan 18 uur geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
De auto weet natuurlijk niet dat hij op een eindpunt zit maar als je langzaam rijd wordt...
Door Jan 20 uur geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Als je veel in een grootstad rijd,kun je geen camera's genoeg hebben. Want daar rijden wel wat...
Door mike 1 dag geleden
Dit is waarom de kofferklep van een moderne Mercedes open staat op een rotonde
Deze houd achterliggende auto's in de gate. Als er 1tje opknalt maakt die foto's van alles rondom...
Door St 1 dag geleden