De 3,8 liter grote zes-in-lijn die Jaguar bouwde voor zijn iconische E-Type, XK150 en Mark II is sinds 1968 niet meer in productie. Maar wie het lief vraagt, en 14.340 pond veil heeft, krijgt van Jaguar een gloednieuw exemplaar.
Jaguars XK-zes-in-lijn dook voor het eerst kort na de Tweede Wereldoorlog op in de XK120, met een cilinderinhoud van 3,4 liter. Doorheen de jaren kwamen er verschillende varianten in verschillende cilinderinhouden, met de 3.8 en 4.2 wellicht als bekendste versies.
De Britten beginnen nu opnieuw aan de productie van die 3,8 liter grote XK-zes-in-lijn, volgens de specificaties van weleer. Het gietijzeren blok deed destijds onder meer dienst in de E-Type, Mark II, XK150 enzovoort. Klanten die een eigendomsbewijs kunnen voorleggen, kunnen het serienummer van het originele motorblok overhevelen naar het nieuwe. Een asterisk geeft dan aan dat het om een nieuw blok gaat. Al wil Jaguar ook gewoon een nieuw serienummer op het nieuwe blok zetten.
Een nieuw 3.8 XK-blok kost je 14.340 pond en krijgt twaalf maanden garantie. Een echtheidscertificaat van Jaguar Classic krijg je er tot slot ook bij.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 12 mois