Nissan Re-Leaf brengt stroom naar rampgebieden

Nissan Re-Leaf elektrisch 2020

De Japanse constructeur Nissan heeft bij wijze van conceptmodel zijn elektrische Leaf omgebouwd tot een hulpvoertuig. Dat moet rampgebieden na natuurrampen als aardbevingen of overstromingen tijdelijk van stroom voorzien.

De Nissan Re-Leaf staat 7 centimeter hoger op de poten dan de gewone Leaf, ziet zijn onderkant beschermd, zijn spoorbreedte toenemen (9 centimeter vooraan, 13 centimeter achteraan) en zijn rubber vervangen door banden van terreinspecialist BF Goodrich, in combinatie met 17-duimers. Op die manier moet de Re-Leaf in rampgebieden makkelijker ter plekke geraken.

Opmerkelijk genoeg krijgt deze speciale reddings-Leaf geen vierwielaandrijving: Nissan behoudt voorwielaandrijving op deze e+, de versie met batterij van 62 kWh. Wel krijgt hij weerbestendige stopcontacten aan de buitenkant om via vehicle-to-grid- en vehicle-to-everything-technologie noodstroom te voorzien in rampgebieden.

Nissan Re-Leaf elektrisch 2020

De achterbank maakt plaats voor meer opslagruimte voor reddingsmateriaal. Eens ter plekke kan de Re-Leaf een bureau met led-scherm van 32 duim uitklappen, waardoor de Nissan als commandocentrum kan dienen.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités