De Japanse constructeur Nissan heeft bij wijze van conceptmodel zijn elektrische Leaf omgebouwd tot een hulpvoertuig. Dat moet rampgebieden na natuurrampen als aardbevingen of overstromingen tijdelijk van stroom voorzien.
De Nissan Re-Leaf staat 7 centimeter hoger op de poten dan de gewone Leaf, ziet zijn onderkant beschermd, zijn spoorbreedte toenemen (9 centimeter vooraan, 13 centimeter achteraan) en zijn rubber vervangen door banden van terreinspecialist BF Goodrich, in combinatie met 17-duimers. Op die manier moet de Re-Leaf in rampgebieden makkelijker ter plekke geraken.
Opmerkelijk genoeg krijgt deze speciale reddings-Leaf geen vierwielaandrijving: Nissan behoudt voorwielaandrijving op deze e+, de versie met batterij van 62 kWh. Wel krijgt hij weerbestendige stopcontacten aan de buitenkant om via vehicle-to-grid- en vehicle-to-everything-technologie noodstroom te voorzien in rampgebieden.
De achterbank maakt plaats voor meer opslagruimte voor reddingsmateriaal. Eens ter plekke kan de Re-Leaf een bureau met led-scherm van 32 duim uitklappen, waardoor de Nissan als commandocentrum kan dienen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois