Audi geeft meer details vrij over de PHEV-versie van zijn grootste SUV, de Q7. Die komt er in twee versies: de Q7 55 TFSI e en Q7 60 TFSI e.
Beide varianten maken gebruik van dezelfde verbrandingsmotor. Dat is niet langer een diesel, zoals vroeger, maar een benzine: de 3.0 V6 TFSI van 340 pk en 450 Nm. Die wordt aangevuld door een elektromotor, die geïntegreerd is in de achttrapsautomaat en die zijn voeding haalt uit een lithium-ionbatterij met capaciteit van 17,3 kWh.
Twee vermogensvarianten
In de Audi Q7 60 TFSI e Quattro zorgt de combinatie van benzine- en elektromotor voor een systeemvermogen van 456 pk en 700 Nm. 0-100 km/u duurt 5,7 seconden, de topsnelheid ligt op 240 km/u. Audi geeft een verbruik op van 2,8 tot 3,0 l/100 km (afhankelijk van de uitvoering) en een CO2-uitstoot van 64 tot 69 g/km. Het volledig elektrische WLTP-rijbereik bedraagt 43 kilometer.
Dat laatste geldt ook voor de Q7 55 TFSI e Quattro. Die heeft een systeemvermogen van 381 pk en 600 Nm. De oefening naar 100 km/u duurt 5,9 seconden, de topsnelheid bedraagt eveneens 240 km/u. De verbruiks- en uitstootcijfers van de 55 TFSI e en 60 TFSI e zijn identiek.
Prijzen voor ons land zijn er nog niet; in Duitsland krijgt de 55 TFSI e een vanafprijs mee van 74.800 euro, de 60 TFSI e kost er 89.500 euro.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois