
Ford heeft zonet de lang verwachte Focus RS voorgesteld: volgens Ford een high-performance hatchback met geavanceerde technologie voor ultieme rijbeleving.
Het is de derde generatie Focus RS die we nu zien, eentje waarvan lang gedacht werd dat die er nooit zou komen. Gelukkig zagen de jongens bij Ford nog heil in een high-performance model als deze. Het is wel duidelijk dat ze meer van de RS willen verkopen, want de hot-hatch is voor het eerst te koop over de hele wereld.
De looks liggen binnen de verwachtingen. Onder de kap is het dat niet, want wat de ingenieurs daar klaarspeelden is op zijn minst spectaculair te noemen. Een 2.3 liter EcoBoost die speciaal voor de RS werd ontwikkeld beschikt over 320 pk. De Focus RS is een vierwielaandrijver die tot 70 procent van het vermogen kan doorsturen naar de achteras. Elk wiel op zich kan zelfs het gehele vermogen slikken. Indrukwekkend, that is.

Gekoppeld aan die vierwielaandrijving is de Torque Vectoring. Niet op de klassieke manier, wel de goedkopere - waar de remmen dienst doen om af te remmen op de wielen. Niet even efficiënt, wel een stuk goedkoper.
De nieuwe Focus RS is het 30e model dat sinds 1968 het RS-embleem draagt en zal later dit jaar in Saarlouis, Duitsland, in productie gaan.
Commentaires récents
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 1 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 3 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 4 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Comment commander en France ?
Door Phanry HOUN Il y a 4 mois