Hier keken we naar uit. De topversie van de Golf is terug, en wel met 300 pk onder de motorkap, dat is 30 meer dan bij de vorige generatie.
Naast die 30 extra pk's haalt hij ook 30 Nm meer dan de vorige generatie uit de 2.0 TSI-benzinemotor. Hij legt de 0-100 km/u af in 5,3 seconden in manuele versie, de DSG-versie doet dat in 4,9 seconden. En dat terwijl hij 18 procent minder verbruikt. De Golf R verbruikt met DSG-versnellingsbak nog 6,9 l/100 km volgens het boekje (de manuele Golf R verbruikt 7,1 l/100 km, CO2: 165 g/km). De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
Volkswagen laat het vermogen op de vier wielen overzetten door hun bekende 4Motion vierwielaandrijving. Dat systeem zagen we ook al bij de zesde generatie. Verder wordt hij voorzien van een DCC, het adaptieve dempersysteem van VW. De ingenieurs voorzagen naast normal, comfort en sport ook een race-instelling, voor wie zich echt in een supercar wil wanen. Hij krijgt een elektronisch sperdifferentieel en een sportstand op het de besturing.
In het wit ziet hij er overigens maar meh uit. Geef ons maar in het blauw, graag!
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 12 mois