Citroën wil nieuwe C-Line lanceren in Frankfurt

2010-citroen-lacoste-concept

Er rommelt wat bij Citroën. Eerder werd de designafdeling opgesplitst in DS-line en C-line en nu wil men het C-aanbod gaan verjongen.

Dat zou beginnen met een vervanger voor de C3, die op de IAA in Frankfurt te zien zou zijn. Met de lancering zou een herpositionering van de C-modellen gepaard gaan. Citroën - en dan vooral de C-modellijn - wordt 'competitiever geprijsd', al zou het nog geen rechtstreekse concurrent voor Dacia worden. Binnen het merk wordt de DS-reeks dan meer premium, zodat ze ook daar een graantje meepikken. De DS-modellen zouden ook geen chevron-logo meer gebruiken en een eigen badge krijgen in de toekomst. Een trapje hoger zal Peugeot de meer mainstream merken als Volkswagen blijven beconcurreren.

kosten verschuiven

Citroën kan de kosten drukken door enerzijds gebruik te maken van gelijkaardige aandrijflijnen en platformen voor verschillende modellen en door anderzijds verschillende opties als accessoire te laten installeren bij de dealers. op die manier worden ook levertijden ingekort. In de modelfilosofie zou ease of use and simplicity als leidraad gebruikt worden, met de Lacoste concept uit 2010 als voorbeeld.

Derniers articles publiés

Commentaires (1)

Laisser un commentaire
Polo 14:07
Portrait de Polo

Vervanger voor de C3 in Frankfurt? Is dat niet wat vroeg? De huidige is nog maar sinds 2009 op de markt en heeft juist een facelift gehad.. Ik dacht dat enkel de C4 picasso er te zien zou zijn...

Laissez un commentaire

Commentaires récents

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités