Gemballa haalt alles uit de kast op deze extreem getunede Porsche 991. Serieuze bodykit met bijhorende vleugel en een hoop kracht. Wat kan er fout gaan?
Dit is hem dan, de Gemballa GTR 8XX Evo-R Biturbo. Ja, zijn naam is al even krankzinnig als de rest van de wagen. We zullen starten met wat er achteraan onder zijn motorkap bevindt. De 3.8-liter zescilinder boxermotor vanuit de 991 Turbo (540 pk) en Turbo S krijgt een krachtkuur tot maar liefst 818 pk en 1.098 Nm koppel. Getallen om het niveau tot hypercar op te trekken. Deze power-update maakt het mogelijk om vanuit stilstand 100 km/u te raken in amper 2.38 seconden en - nog indrukwekkender - 200 km/u in 7.5 seconden. Hij stopt was wanneer jij opgeeft, of als je ballen groot genoeg zijn: bij 370 km/u.
Aan uiterlijke opsmuk ontbreekt het hier ook niet. Al zullen al die kantjes, hoekjes en spoilers wel een doel hebben, denk even aan downforce en koeling. De bredere wielkasten zorgen op hun beurt voor bredere spoorbreedte - vooraan 3 cm, achteraan 5 cm - wat dan weer resulteert in meer grip. Alles is uit carbon opgebouwd om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Voor de geïnteresseerden: ja, er is een rolkooi aanwezig.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année