Heiligschennis, ketterij, op de brandstapel ermee, … allemaal verwijten die veel Porsche-puristen naar een hybride 911 gooien. Al houdt dat Vonnen niet tegen om hun handen vuil te maken.
Vonnen, gevestigd in Amerika, heeft een hybridesysteem ontwikkeld voor de huidige generatie 911. Zowel de pre-facelift als de 991.2 -die we nu kennen- kunnen voorzien worden van een batterij met een capaciteit van 1 kWh. Die batterij kan je vooraan onder de motorkap terugvinden en geeft een extra 178 paarden en 200 Nm aan de 911. Niet voldoende? Er is een krachtigere versie die 355 pk en 398 Nm koppel kan aanbieden.
Frankenstein
Verder vervangt Vonnen het vliegwiel voor de elektromotor en worden de standaard batterij en startmotor verwijderd. Het opstarten neemt het hybridesysteem op zich. De remmen blijven hetzelfde al werd er ook hier aan het systeem gewerkt om zo energie bij het remmen op te slaan. Het knappe aan heel deze ombouw is dat de reguliere motor niet weet dat 'ie elektrohulp krijgt. Volgens Vonnen de meest simpele manier om de samenwerking juist te krijgen op codevlak.
In simpele woorden; de boxermotor denkt dat hij hulp krijgt van een externe factor, stevig bergaf rijden bijvoorbeeld. Al is het hier wel heel stevig. Hoe dan ook, Vonnen vraag een stevige 65.000 euro voor de ombouw. Al katapulteert het wel je 911 naar een compleet nieuw niveau.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année