Audi brengt een nieuwe motor mee naar het Vienna Motor Symposium. Het gaat om een nieuwe 2.0 TFSI die 190 pk en 320 Nm voortbrengt.
Het koppel van 320 Nm wordt tussen de 1.450 en 4.400 Nm aangehouden, zodat volgens Audi elk soort rijder aan zijn trekken komt. Maar koppel en vermogen zijn niet alles, en daarom geeft Audi ook mee dat deze 2.0 TFSI minder dan 5,0 l/100 km verbruikt.
De ingenieurs bedachten een nieuwe manier voor de verbranding die vergelijkbaar is met de Miller-cyclus. Die werd verder ontwikkeld en daarbij de inlaattijd verkort, werd een hogere compressiedruk opgebouwd en wordt de inlaatklep ook vroeger gesloten. De gehele motor weegt zowat 140 kg en maakt gebruik van olie met lage wrijvingscoëfficiënt (0W20).
Audi introduceerde de TFSI-motoren tien jaar geleden, meteen het begin voor de downsizetrend bij de Duitsers. Deze nieuwe 2.0 TFSI zal voor het eerst worden gemonteerd in de Audi A4 die we eind dit jaar verwachten.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois