De Toyota GR Supra krijgt een nieuwe instapmotor: een viercilinder, die geleverd wordt door partner BMW. De basismotor moet niet alleen de prijs drukken, maar ook het verbruik en het gewicht.
De 2.0 viercilinder is een oude bekende: in de BMW Z4 heet hij sDrive30i, en dat betekent dat de vierpitter 258 pk en 400 Nm produceert. Hij wordt opnieuw gekoppeld aan een ZF-achttrapsautomaat. 0-100 km/u duurt volgens Toyota 5,2 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 km/u.
De kleinere motor drukt niet alleen het verbruik, maar ook het gewicht: met 100 kilogram vergeleken met de zescilinder, aldus de Japanners. Het lagere gewicht op de neus moet de rijbeleving iets verscherpen, terwijl de 50/50-gewichtsverdeling bewaard blijft.
Fuji Speedway
De tweeliter in de GR Supra krijgt bij zijn lancering nog een beperkte reeks mee: de Fuji Speedway. Die combineert een witte lak met zwarte 19-duimers en rode spiegelkappen. In het interieur wordt rood en zwart alcantara afgewisseld met koolstofvezel inzetstukken. Het aantal exemplaren in Europa is beperkt tot 200, de Toyota GR Supra met 2.0 is vanaf maart verkrijgbaar.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 12 mois