Toyota beloofde vanaf nu elk jaar een plug-in hybride voor te stellen van elk model. De C-HR moet nog even wachten, maar de grotere RAV4 mag nu al aan de stekker.
Bij Toyota waren ze lang niet zo happig op plug-in hybrides. In die mate dat de Prius Plug In heel lang het enige model was dat aan de draad kon. In de USA werd eerder dit jaar al de plug-in hybride Camry voorgesteld en nu is het de beurt aan de RAV4. Die laatste komt wel naar Europa, in tegenstelling tot de Camry plug-in hybride.
dikke 300 pk
Totnogtoe was de hybride RAV4 er met een 2,5 liter grote en 218 pk sterke benzinemotor, gekoppeld aan een elektromotor. Voor de plug-in variant heeft Toyota de tweeënhalfliter motor herwerkt zodat die tegenwoordig goed is voor 178 pk. Gecombineerd met een elektromotor die de achterwielen aanstuurt komt Toyota op 306 pk uit.
Dat vermogen zorgt ervoor dat de grote RAV4 in slechts 6,2 seconden van 0 naar 100 km/u sprint. Volgens Toyota rijdt de bestekkerde RAV4 zowat 63 Amerikaanse kilometers volledig elektrisch. Dat is volgens de Japanners een pak meer dan de plug-in crossovers totnogtoe haalden. Afwachten wat dat geeft als ze hem aan de WLTP/NEDC-berekening onderwerpen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année