Vóór FIAT in 1993 het volledige merk overnam had Maserati er woelige decennia opzitten. Citroën had Maserati nooit van de grond gekregen en met de oliecrisis werd zowaar het Argentijnse De Tomaso mede-eigenaar van het Italiaanse merk.
In 1989 nam FIAT 51% van het bedrijf over en zo is Maserati voor 4 jaar in handen geweest van FIAT én De Tomaso. Een liefdeskind kwam er in de vorm van een nieuwe Ghibli en deze Maserati Barchetta. De Barchetta was bedoeld als open sportwagen. Er werd zelfs een speciaal Barchetta kampioenschap op poten gezet, een straatlegale versies kwam er echter nooit. Er werden wel achteraf conversies gemaakt zoals dit voorbeeld. De Barchetta werd uiteraard in elkaar gestoken bij De Tomaso in Modena. Onder de kap zat een tweeliter V6 biturbo. Hoeveel pk de 2000cc juist produceerde is niet bekend, maar de Barchetta zou over een topsnelheid van 290 km/u beschikken. Later werd de Barchetta gebruikt als basis voor de De Tomaso Guara, die werd echter uitgerust met een 280pk sterke 4.0 V8.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année