Micro Mobility wil opvolger bouwen van BMW Isetta

isetta_de_56_3_lg

Het Zwitserse bedrijf Micro Mobility heeft aangekondigd de Isetta nieuw leven in te blazen. Het kleine auto'tje werd zestig jaar geleden op de markt gebracht door BMW maar werd een kort leven beschoren. Amper zeven jaar nadien verdween hij alweer. Maar het kleine auto'tje maakte met 160.000 geproduceerde exemplaren wel indruk. En van die indruk en reputatie wil Micro Mobility gebruik maken.

Al zullen de Zwitsers dat wel doen met gebruik van nieuwe technologie. Zo zal de opvolger van de Isetta een elektrische aandrijving krijgen, in tegenstelling tot de 1.0 liter van weleer. De wagen zou ook tien procent groter worden, allicht te wijten aan veiligheidsnormen. Volgens de Zwitsers zou je tot 90 km/u kunnen rijden met hun Isetta-opvolger die "Microlino" zal heten. De autonomie zou 80 kilometer bedragen. Enkele basiskenmerken van de Isetta blijven wel dezelfde. Zo blijf je instappen langs de voorkant, heb je twee zitplaatsen en gebruik je schuifraampjes.

De prijs van de nieuwe Twizy-concurrent zou tussen de 6.500 en 9.000 euro bedragen. Maar in tegenstelling tot de originele Isetta zal deze Microlino niet in Europa beschikbaar zijn. In een interview met SonntagsZeitung maakt de CEO van het bedrijf bekend zijn pijlen te richten op de Chinese markt. Op die manier omzeilen ze de rechten die BMW heeft op het concept, aangezien intellectuele eigendomsrechten in China niet bestaan.

In 2017 zou de Microlino er moeten zijn. Alvast ambitieus.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités