Een handvol journalisten mocht al eens rondrijden met de Audi R8 e-tron, daaruit zijn enkele details gekomen die we nog niet wisten. Zo heeft de R8 e-tron wat last van obesitas.
De Audi R8 e-tron weegt geen gram minder dan 1.840 kilogram. Dat is echt zwaar als je weet dat de R8 V10 aftikt op 1.555 kilogram en de R8 V10 Plus slechts 1.454 kilogram in de weegschaal legt. De elektrische supercar is zelfs 100 kilogram zwaarder dan de Lexus RC F.
Maar hem obese noemen is natuurlijk wat kort door de bocht. Audi heeft zonder twijfel schitterende ingenieurs zitten die er elke dag hun stinkende best voor doen om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Laat ons dus concluderen dat het technologisch nog niet mogelijk is om die batterijen en elektromotor efficiënter en minder zwaar te produceren dan de goeie 300 kilogram van vandaag.
Veel last hadden de journalisten die er reeds mee mochten rijden alvast niet van. Hoewel hij zwaar is, blijft de R8 een echte supercar - dat had je wel kunnen verwachten met een 0-100 km/u sprintje van 3,9 seconden.
Deze Audi R8 e-tron zal eind dit jaar commercieel verkrijgbaar zijn.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 12 mois