Officieel: Ford Everest, maar niet voor Europa

ford-everest-2

Ford heeft de productieversie van de Everest voorgesteld. Dat is een SUV die boven de Edge gepositioneerd wordt. Hij is gebaseerd op de Ranger maar krijgt een meer luxueuze invulling.

De Everest werd eerder al als concept car voorgesteld. Van die wagen neem hij de LED dagrijverlichting en de alu carrosseriebescherming over. De productievariant krijgt een bodemspeling van 225 mm en kan door 800 mm hoog water varen... euh, rijden. Daarbovenop komt dat hij 3 ton kan slepen, je ziet waar de link met de Ranger ligt.

Wie wat bagage mee wil zeulen, kan tot 750 kg laden, of de kofferruimte van 2.010 liter (met neergeklapte zitrijen) vullen. De Everest kan tot zeven inzittenden vervoeren. Die krijgen dan het SYNC2-infotainmentsysteem onder hun neus geduwd, voorzien van een 8 inch touchscreen, 2 USB poorten en een setje 240 volt en 12 volt stekkers.

Hill Start Assist, Hill Ascent & Descent & Curve Control, Lane Departure Warning, Lane Keeping Aid, Blind Spot Information System with Cross Traffic Alert, Adaptive Cruise Control, Roll Stability Control en ESP zijn de belangrijkste veiligheidsuitrustingen. Motorisch heeft Ford het dan weer over een viercilinder 2.0 EcoBoost en 2.2 Duratorq TDCi en een 3.2 Duratorq TDCi vijfcilinder.

en dan nu het slechte nieuws

Ford heeft echter geen plannen om de Everest in Europa te importeren, in tegenstelling tot de Ranger. Ook Amerika blijft gespeend van deze luxueuze SUV. Wel wordt hij gecommercialiseerd in de Oosterse landen; China, Australië, Nieuw Zeeland, India en ook Zuid-Afrika krijgen de wagen in de showrooms.

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités