Vorig jaar stond het merk uit Maranello nog te pronken met hun hypercar in de vorm van de LaFerrari. Dit jaar is het grootste nieuws op de stand hun instapmodel die een turbo krijgt ingelepeld. Al is de California T zeker zo belangrijk voor het merk.
Het is sinds de F40 geleden dat Ferrari een turbomotor in het aanbod had. Destijds was die turbo er om waanzinnige prestaties te leveren, anno 2014 krijgt de California drukvoeding om de CO2-uitstoot naar beneden te halen. Hoewel het daardoor geen doetje wordt. De nieuwe V8 met dubbele twinscrollturbo levert 560 trappelende paarden en een straffe 755 Nm aan koppel. Zijn atmosferische voorganger moest het doen met 460 pk en 485 Nm. Een serieus prestatieverschil dus.
Het normverbruik daalt daarbij ook nog eens enkele litertjes tot 10,5l/100 km en een CO2-uitstoot van 250 g/km is stukken beter dan de 299 g/km van voordien. Al blijft het nog veel, natuurlijk. Het toepassen van de turbo neemt Ferrari over uit de Formule1, waar het ook de evolutie van het F1-Trac tractiecontrolesysteem haalt. Sprintje naar de honderd? 3,6 seconden.
Uiterlijk herken je de California T aan de flanken die zijn geïnspireerd op de 250 Testa Rossa en de gespierde achterkant die het resultaat is van aerodynamisch onderzoek, met een nieuwe driedelige diffusor tot gevolg.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année