Op de Citroënstand staat de nieuwe C1 wel heel nors te wezen. Al kan-ie er niet aan doen, want de designers hebben hem gewoon zo'n aanblik gegeven.
Het samenspel van Citroën met Peugeot en Toyota dat vanaf 2005 al van start ging krijgt een nieuw hoofdstuk in 2014. Wederom gebruiken de drie merken dezelfde basis voor respectievelijk de Toyota Aygo, Peugeot 108 en Citroën C1. Die laatste trekt de kaart van de norse in het gezelschap.
fijngeknepen
Hoewel de ronde koplampen hem gigantische kaken geven, laten zijn fijngeknepen ogen geen twijfel bestaan, de C1 is boos, heel boos. Misschien wel omdat zijn groter broertje, de C4 Cactus, met alle aandacht gaat lopen?
Citroëns stadswagen komt er zowel als drie- en vijfdeurs. Voor het eerst kan je een C1 ook krijgen als cabrio (lees: niet helemaal open, wel met stoffen dakconstructie zoals pakweg de Fiat 500c). Die gaat de deur uit onder de naam Airscape. Net zoals bij zijn broertjes is er een achteruitrijcamera, keyless Go-systeem en een 7 inch touchscreen beschikbaar. Vertrekhulp is trouwens standaard. Onder de motorkap is het al driecilinder wat de plak zwaait. Een 1.0 met 68 pk (88g/km) en een 1.2 met 82 pk (99g/km).
Ps: de getoonde foto's hier zijn van de Swiss&Me. Een concept die misschien wel hint naar een snellere C1 type VTS. En stiekem, vinden we het gewoon een super stoer kleintje.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année