Live in Genève 2010: Porsche GT3R Hybrid

Als één van de grootste namen in de geschiedenis van de autosport heeft Porsche een voorbeeldfunctie die ze met verve vervullen, nu ook met de hybridetechnologie die tot voor kort enkel beperkt bleef tot het dure wereldje van de F1.

Misschien is Porsche wel dé naam die we missen in de F1 want dat ze er thuis horen laten ze ook nu weer zien. Ondanks het gebrek aan eigen fabrieksteams wil Porsche een hand hebben in de evolutie van de motorsport. Met de GT3R Hybrid willen ze deze nieuwe technologie z'n intrede laten doen in de langeafstandsracerij. De twee elektromotoren die de voorwielen aandrijven leveren 60 kw (een kleine 90 pk) elk en genereren bij remacties de eigen energie. Die energie laat dan toe om per oplaadbeurt 6 tot 8 seconden beroep te doen op die extra 120 kw of zuiniger om te springen met de brandstof. Het doel van deze GT3R Hybrid is niet meteen races winnen maar wel een leidende rol op zich te nemen en te laten zien wat er allemaal mogelijk is binnen de racerij. De 24uren van de nürburgring zijn de gekozen om de kunnen van deze nieuwe generatie racewagens te tonen.

Porsche GT3R Hybrid
Porsche GT3R Hybrid
Porsche GT3R Hybrid
Porsche GT3R Hybrid
Porsche GT3R Hybrid
Porsche GT3R Hybrid

Derniers articles publiés

Commentaires

Laissez un commentaire

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités