Aza 12:18
Portrait de Aza

Toch even een kleine opmerking wat betreft de prijszetting. De GLK 320cdi zoals die in de eerste plaats beschikbaar is zal inderdaad ongeveer op een 60.000euro incl. btw komen, daarbij komt nog dat de eerste geleverde wagens niet de voor België voorziene 211pk's (oftewel 155Kw) hebben maar wel 224pk's (een verdubbeling van de BIV tot +/- 5.000euro). Echter zal de nadruk, wat verkoop betreft, liggen op de 220cdi die vanaf juli beschikbaar zal zijn voor de Belgische markt. Met zijn 163pk (speciaal voor de Belgische markt) en zijn 11 fiscale pk's zal deze motor instaan voor 85% van de verkopen hier. Een BIV van 1239euro en een jaarlijkse tax van 344euro kan er voor de meeste mensen nog wel door.
Ik hoor nu al de opmerkingen dat BMW deze motor wel heeft in zijn X3 maar vergeet dan ook niet dat dit bij de lancering van het model niet het geval was. Tevens kan de concurrentie (lees XC60 en Q5)de fiscaal aantrekkelijke motor ook nog niet leveren.
De prijs van de GLK220cdi ligt dan ook een pak lager en komt zeer dicht in de buurt van een evenwaardig uitgeruste C220cdi Break met automaat (voor een 45.000euro heb je al iets deftig), toch een zeer sterke zet van Mercedes-Benz meen ik.
Wat betreft het concurreren binnen het eigen merk wil ik nog opmerken dat het verschil tussen een ML320cdi en een GLK 320cdi toch nog een dikke 7.000euro is zonder rekening te houden met het Sportpakket exterieur dat standaard is op de GLK320cdi (net geen 2.000euro en nagenoeg identiek van uitrusting tov het Sportpakket exterieur op de ML).

Commentaires récents

acce 2024

Derniers Essais

Tous les essais

Derniers Chroni

Tous les reportages

Dernières Actualités

Tous les actualités