Naast een dieselmotor voegt Audi nu ook een benzinevariant toe aan de SQ7 en SQ8. Zij krijgen uiteraard een variant van de 4.0 V8 TFSI onder de kap gelepeld.
Tot voor kort bood Audi alleen maar een dieselmotor aan in zijn SQ7 en SQ8. Die hebben een 4.0 V8 TDI onder de kap, die met 435 pk en 900 Nm niet om vermogen verlegen zitten. Het past in de Audi-strategie om meer S-modellen over te laten stappen op een zelfontbrander en op die manier zijn CO2-uitstoot in Europa naar beneden te krijgen.
Toch blijkt er nog steeds veel vraag naar benzineversies zo blijkt. Vanaf de herfst kun je de SQ7 en SQ8 dan ook als benzine bestellen. Beide exemplaren krijgen een 4.0 V8 TFSI van 507 pk en 770 Nm. Daardoor sprinten beide kolossen naar 100 km/u in 4,1 seconden en gaan ze door tot een begrensde topsnelheid van 250 km/u.
Het vermogen gaat via een achttrapsautomaat naar de vier wielen. Standaard monteert Audi adaptieve luchtvering en meesturende achterwielen. Actieve antirolstangen en een sperdifferentieel zijn optioneel. De omschakeling naar benzine jaagt het verbruik en de uitstoot natuurlijk de hoogte in: Audi geeft 12 l/100 km en 276 g/km op voor de SQ7, en een grammetje minder voor de SQ8. Beide modellen zijn vanaf de herfst te bestellen.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 2 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 8 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 10 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 11 mois