Toyota zet zijn waterstofverhaal met de Mirai verder. De tweede generatie staat als concept op het salon van Tokio, en krijgt een nieuw platform en ruimer rijbereik.
Van zijn eerste generatie waterstofauto verkocht Toyota wereldwijd meer dan 10.000 exemplaren. In ons land was dat aantal een flink pak minder. Daar zit niet alleen de stevige prijs van zo’n early-adoptertechnologie voor iets tussen (79.900 euro), maar ook het bijna onbestaande aantal waterstofstations in ons land.
Toch zet Toyota door: in 2020 moet de tweede generatie van de Mirai in Europa verschijnen. De Japanners tonen hem als conceptversie voor het eerst op het salon van Tokio. De tweede generatie Mirai krijgt grotere waterstoftanks en verbeteringen aan de brandstofcel, en moet op die manier 30 procent verder geraken. Toyota mikt dus op zo’n 700 kilometer.
Tegelijk willen de Japanners de Mirai een stuk begeerlijker maken. Dat is deels de verdienste van het TNGA-platform, dat Toyota vandaag onder al zijn nieuwe modellen gebruikt. Die moet de volgende Mirai niet alleen beter doen rijden, maar er ook aantrekkelijker doen uitzien. Een voorsmaakje krijgen we dus in dit conceptmodel.
Commentaires récents
Le Jeep Wagonneer S électrique dévoile son tableau de bord
je souhaite recevoir plus d'information sur les JEEP électrique et aussi sur les Hybride merci
Door Pierre BEGHIN Il y a 3 mois
L'entreprise Belge Kerv lancera un tricycle électrique en 2022
ou peut on en voir un et ou les vent on ???
Door wauters jp Il y a 9 mois
Que pensez-vous de la qualité des routes Belges ?
Une honte je suis pour le moment obligée de faire Virton Mont Godinne mais cette autoroute c'est...
Door Bergmann Il y a 11 mois
Premier essai : BYD Han (2022)
Je ne sais pas trop vous aider ici car nous sommes un média Belge. Vous pouvez toujours aller sur...
Door Felix Il y a 1 année